Diament Forbes 2018
I miejsce w woj. małopolskim
Maksym Wójcik
Prezes zarządu
Absolwent prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończył również studia podyplomowe na uniwersytecie ekonomicznym we Wrocławiu oraz uzyskał tytuł MBA Polskiej Akademii Nauk / Woodbury Business School.
W latach 2005-2011 odpowiedzialny za procesy windykacyjne Banku AIG Bank Polska S.A., obejmujące wszystkie aktywności operacyjne, m.in. takie jak działalność call center, windykację terenową ale też zaprojektowanie i implementację procesów masowej windykacji prawnej umożliwiającej nadzór nad prowadzeniem jednocześnie ponad kilkuset tysięcy postępowań sądowo-egzekucyjnych. W latach 2011-2018 obejmował stanowisko Dyrektora Departamentu Windykacji Prawnej i Z-cy Dyrektora Pionu Windykacji w Santander Consumer Bank S.A. W tym czasie był odpowiedzialny m.in. za zaprojektowanie i wdrożenie procesów sprzedaży portfeli wierzytelności zabezpieczonych i niezabezpieczonych. Członek Komitetu Ryzyka Banku oraz Komitetu Kontroli Kosztów, uczestnik strategicznych projektów Banku, w tym komitetów sterujących projektów sekurytyzacji portfeli regularnych. Na przestrzeni lat 2018 i 2019 pracował w firmie Hoist Polska Sp.z o.o. Gdzie był odpowiedzialny za wsparcie w przeprowadzeniu strategicznego dla rozwoju i obecności Spółki w Polsce, projektu przejęcia aktywów od jednej z największej w Polsce firm windykacyjnych i powiązanych z nią funduszy sekurytyzacyjnych oraz za operacyjne przygotowanie Spółki do zmiany organizacyjnej. Od 2020 roku w IPOPEMA TFI S.A. pan Maksym był odpowiedzialny za współpracę i nadzór nad Zarządzającymi funduszy sekurytyzacyjnych w zakresie realizowanej strategii windykacyjnej, za inicjowanie i autoryzację zmian procesowych oraz prowadzenie strategicznych projektów związanych z przejętymi przez IPOPEMA TFI S.A. w zarządzanie funduszami sekurytyzacyjnymi po Lartiq TFI S.A.
Jakub Rajchman
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Absolwent Politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończył również studia podyplomowe z dziedziny finansów i bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Pomiędzy 2006 a 2010 pracował w AIG Banku Polskim SA, gdzie zarządzał procesami zarówno windykacji wewnętrznej (call center, windykacja terenowa, korespondencja windykacyjna) jak i zewnętrznych. Budował i wdrażał strategie windykacyjne dla procesów w jednym z liderów rynku Consumer Finance. W latach 2010-2018 zarządzał procesami windykacyjnymi oraz ryzykiem w Santander Consumer Bank. W Lartiq TFI S.A gdzie pracował od połowy 2018 do końca 2019 roku był odpowiedzialny za przeprowadzenie analizy sytuacji Funduszy Sekurytyzacyjnych zarządzanych przez TFI, przygotował i przeprowadził plan naprawczy dla funduszy, polegający na zmianie podmiotu zarządzającego i wzmocnienie bieżącego nadzoru nad pracą serwiserów. Początkowo na samodzielnym stanowisku menadżerskim, później budując komórkę w TFI dedykowaną zarządzaniu funduszami sekurytyzacyjnymi i stając na jej czele, przeprowadził część funduszy NSFIZ przez proces zmiany podmiotów zarządzających doprowadzając do stabilizacji wycen i odzysków, przy jednoczesnym zadbaniu o bezpieczną działalność pozostałych funduszy sekurytyzacyjnych.
Był również członkiem zarządu odpowiedzialnym m.in. za obszar nadzoru nad funduszami sekurytyzowanymi.
Z początkiem 2020 roku pan Jakub związał się z Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych IPOPEMA TFI S.A. gdzie początkowo obejmował stanowisko Dyrektora ds. Sekurytyzacji, a następnie Dyrektora Departamentu Funduszy Sekurytyzacyjnych.
Włodzimierz Bieliński
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Jest absolwentem Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. W 1999 roku uzyskał tytuł International MBA z wyróżnieniem w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej w ramach programu prowadzonego wspólnie z London Business School, HEC Paris i NHH Bergen. Ukończył wiele kursów i szkoleń.
W latach 1999-2004 pracował w dziale konsultingu warszawskiego biura Arthur Andersen, realizując projekty z zakresu analizy i wdrożenia systemów informatycznych głównie dla klientów z sektora finansowego i telekomunikacyjnego. W latach 2004-2006 był menedżerem odpowiedzialnym za rozwój biznesu Andersen Business Consulting na rynku ukraińskim. Od 2006 roku pracował na stanowisku doradcy zarządu Eurokredytu, największego pośrednika kredytowego na Ukrainie, odpowiadając za projekty strategiczne, w tym ekspansję na sąsiednie rynki i M&A.
Od kwietnia 2009 pracował w Grupie PZU kolejno na stanowiskach Dyrektora ds. Planów Międzynarodowych, następnie Dyrektora ds. Inwestycji Strategicznych, a potem Dyrektora Biura Inwestycji Strukturyzowanych (BIS). Jako dyrektor BIS nadzorował i realizował inwestycje w zakresie portfeli własnych PZU: długu korporacyjnego, akcji długoterminowych, private equity. Zarządzał FIZ AN BIS1 i BIS2. Realizował transakcje finansowania LBO, project finance, nabycia obligacji bądź dużych pakietów akcji spółek nienotowanych i notowanych na WGPW, w różnych branżach, m.in. windykacyjnej. Zajmował się projektami M&A.
Od kwietnia 2016 poza Grupą PZU, był Wiceprzewodniczącym i Członkiem Rad Nadzorczych uzdrowisk z portfeli BPS TFI, w latach 2020-2022 doradzał przy funduszach Ipopema TFI. Prowadzi działalność doradczą w zakresie dużych inwestycji finansowych, a w ramach spółki Albaluna Investments zajmuje się doradztwem związanym z rynkiem nieruchomości komercyjnych, w szczególności magazynowych.
Włodzimierz Bieliński jest członkiem organów zarządzających i nadzorczych lub wspólnikiem:
Kancelaria Medius S.A. w restrukturyzacji – wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
Albaluna Investments sp. z o.o. – członek zarządu i wspólnik,
Tricity North sp. z o.o. – członek zarządu,
Resovia West sp. z o.o. – członek zarządu,
LM1 SPV sp. z o.o – członek zarządu,
LM2 SPV sp. z o.o. – członek zarządu,
LM3 SPV sp. z o.o. – członek zarządu.
Włodzimierz Bieliński był członkiem organów zarządzających i nadzorczych lub wspólnikiem:
Vortex Energy SA – niezależny członek Rady Nadzorczej do stycznia 2023,
Smartspark Fund sp. z o.o. w likwidacji – wspólnik, spółka wykreślona z KRS,
Ai-Petri sp. z o.o. w likwidacji – wspólnik, spółka wykreślona z KRS.
Tomasz Łuczyński
Członek Rady Nadzorczej
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskał tytuł magistra języka niemieckiego i języka angielskiego. Ukończył kurs w Centrum Prawa Niemieckiego i Prawa Europejskiego, gdzie uzyskał świadectwo ukończenia studiów prawa niemieckiego i prawa europejskiego. Ukończył z wyróżnieniem kurs w Brytyjskim Centrum Prawa Angielskiego i Prawa Europejskiego, gdzie uzyskał świadectwo ukończenia studiów prawa angielskiego i prawa europejskiego. Ukończył kurs w Centrum Prawa Francuskiego i Prawa Europejskiego, gdzie uzyskał świadectwo ukończenia studiów prawa francuskiego i prawa europejskiego. Uzyskał Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu organizowanego przez GPW w Warszawie. Bogate doświadczenie biznesowe uzyskał jako członek rad nadzorczych, w tym w następujących spółkach publicznych notowanych na rynku podstawowym GPW w Warszawie: Optimus S.A., Vistula S.A., PKM Duda S.A., Pepees S.A., Unimil S.A., Foksal NFI S.A., Rubicon Partners S.A. oraz w następujących firmach inwestycyjnych: Opoka TFI S.A., Amathus TFI S.A., Dom Maklerski Navigator S.A. Pełni nadal funkcję członka organów zarządzających lub nadzorczych albo wspólnika w następujących spółkach: Łuczyński i Wspólnicy Sp.k., Rubicon Partners S.A., Rubicon Partners Corporate Finance S.A., Alfa Dom Maklerski S.A., Archicom Polska S.A. i Polmet Recykling S.A.
Grzegorz Pilch
Członek Rady Nadzorczej
Absolwent wydziału zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Posiada 30 letnie doświadczenie na rynku kapitałowym w tym ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządach i radach nadzorczych spółek giełdowych. Rozpoczynał w roku 1993 jako licencjonowany makler papierów wartościowych w Domu Maklerskim Trigon SA, następnie w latach 1999-2008 wiceprezes zarządu Alma Market SA, a ostatnie 12 lat (do roku 2020) jako prezes zarządu VRG SA.
Aktywnie działa w stowarzyszeniu Sterling Angels, które jest platformą integrującą środowisko Aniołów Biznesu.
Obecnie jest niezależnym członkiem Rad Nadzorczych w spółkach Novavis Group SA oraz Kancelaria Medius SA w restrukturyzacji (został powołany w skład Rady Nadzorczej po rozpoczęciu procesu restrukturyzacji). Jednocześnie od ponad 12 lat jest członkiem Rady Nadzorczej spółki Instal Kraków SA. Wcześniej pełnił również w tej spółce funkcję przewodniczącego komitetu audytu.
Janusz Bielawski
Członek Rady Nadzorczej
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie na Wydziale Ekonomii.
Pomiędzy 1995 a 1997 pracował w BPH S.A. jako inspektor ds. kredytów na działalność gospodarczą. Następnie na rok objął stanowisko Finance & Administration Manager w PEPSICO POLAND Sp. z o.o., gdzie zajmował się realizacją i nadzorem nad obowiązującymi w Firmie procedurami, opracowywaniem i kontrolą budżetu oraz pracy działu księgowo-finansowego, jak również raportowanie na potrzeby centrali w kraju i zagranicą.
W latach 1998 a 2002 był członkiem Zarządu oraz Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w PIA PIASECKI SA, firmą która świadczy usługi budowlano-montażowe oraz deweloperskie.
Pełnił obowiązki Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego spółki akcyjnej Telefonia Brzeska SA w latach 2002 do 2003.
Pomiędzy 2004-2017 pracował w Grupie Kapitałowej Armatura Kraków S.A. gdzie od 2014 pełni obowiązki Wiceprezesa Zarządu i odpowiada za współtworzenie strategii finansowej i operacyjnej Grupy, budowę, koordynację i nadzorowanie realizacji planu finansowego, systemów budżetowania z zachowaniem płynności finansowej oraz działów finansowego, księgowego jak i kontrolingu.
W 2017 założył i jest właścicielem CONFIN (Consulting Finansowy) świadczącej usługi doradztwa finansowego.
Co najmniej dwóch członków rady nadzorczej spełnia kryteria niezależności wymienione w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się brakiem rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.
Wydarzenia w kraju
Setna rocznica odzyskania niepodległości przez Polskę była wyjątkową okazją do promocji naszego kraju na świecie. Zorganizowano tysiące wydarzeń o charakterze gospodarczym, kulturalnym i społecznym, które przypomniały i zaakcentowały osiągnięcia Polaków z ostatnich 100 lat.
Polski kolarz Michał Kwiatkowski zalicza wspaniały sezon wygrywając wiosenną edycję wyścigu Tirreno-Adriatico, a także nasz narodowy wyścig Tour de Pologne.
Wydarzenia w spółce
MMI wraz z Trigon TFI kontynuują strategię zwiększania wartości spółki. Kancelaria Medius przeprowadza w IQ dwie emisje obligacji o wartości 45 mln zł, a także pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych funduszu Trigon Profit XXX Ns FIZ pozyskując 48 mln zł.
W czerwcu KME dostaję nagrodę od Forbes za najszybciej rozwijającą się spółkę w Małopolsce, a także rozpoczyna działalność w Meksyku poprzez spółkę Medius Collection México, S.A., de C.V. jako pierwsza polska spółka windykacyjna.
Portfel inwestycyjny w Kancelarii Medius przekroczył 1 mld zł.
Wydarzenia w kraju
9 marca 2017 unijni przywódcy poparli kandydaturę Donalda Tuska, który został wybrany na drugą kadencję Przewodniczącego Rady Europejskiej.
Maciej Bodnar odnosi swój życiowy sukces wygrywając indywidualną jazdę na czas w Tour de France.
Wydarzenia w spółce
MMI wraz z TRIGON TFI S.A. przejmują 92% udziałów w GK Kancelaria Medius S.A. GK KME zaczyna inwestować w Czechach poprzez własną spółkę, a także dokonuje przejęcia 100% udziałów w Kredito Ceska RepubLica S.R.O. W grudniu KME otrzymuje od KNE zezwolenie na zarządzanie funduszem sekurtyzowanym, a w następstwie tworzy fundusz o nazwie TRIGON PROFIT XXX NS FIZ. Zarząd GK KME podejmuje decyzję o inwestycji w Meksyku i Rosji. Portfel inwestycyjny GK KME wynosi 700 mln zł.
Wydarzenia w kraju
Rafał Majka zajął trzecie miejsce w wyścigu szosowym z startu wspólnego na olimpiadzie w Rio po tym, jak na ostatnich kilku kilometrach jechał sam z przewagą kilkunastu sekund nad rywalami. – To był naprawdę ciężki wyścig, ale przed startem uwierzyłem, że nogi się kręcą i pod górę dałem z siebie wszystko. Chyba było widać, że dotrzymywałem kroku najlepszym, np. Vincenzo Nibalemu – mówił po zakończeniu wyścigu bohater reprezentacji Polski.
Wydarzenia w spółce
MM Investments Sp. z o.o. wraz z Trigon TFI S.A. przejmuje kontrolny pakiet akcji Kancelarii Medius, a także rozpoczynają proces uzyskania zgody na zarządzanie wierzytelnościami sekurtyzowanymi celem stworzenia wspólnie funduszu NS FIZ. Medius Collection S.L. z siedzibą w Madrycie buduje portfel aktyw na poziomie 22 mln Euro, jednocześnie portfel inwestycyjny Kancelarii Medius S.A. przekroczył 250 mln zł.
Wydarzenia w kraju
W wieku 65 lat zmarł Jan Kulczyk, jeden z największych polskich globalny przedsiębiorców i najbogatszy Polak, właściciel Kulczyk Investments spółki inwestycyjnej zarządzającej przedsiębiorstwami na całym świecie z sektora energetycznego i infrastrukturalnego. Mówił o sobie, że jest rybą, która najlepiej czuje się w rwących rzekach. W stawie umarłby z nudów.
Wydarzenia w spółce
Kancelaria Medius rozpoczyna działalność operacyjną w Hiszpanii pod nazwą Medius Collection S.L. Spółka ma siedzibę w Madrycie. Portfel inwestycyjny Kancelarii Medius przekroczył 100 mln zł.
Wydarzenia w kraju
Donald Tusk szefem Rady Europejskiej. Na tym stanowisku zastąpi Hermana van Rompuya. Polski polityk po raz pierwszy obejmie tak istotne stanowisko w Unii Europejskiej. Michał Kwiatkowski zdobywa Mistrzostwo Świata w kolarstwie.
Wydarzenia w spółce
Spółka zmienia siedzibę na nowoczesny biurowiec klasy A.
Rozbudowa infrastruktury IT w zakresie obsługi masowych wierzytelności.
Na przełomie I i II kwartału spółka przeprowadza emisję obligacji serii C o wartości 1,12 mln zł.
Kancelaria Medius S.A. przeprowadza emisję obligacji serii D o wartości 2,2 mln zł.
Intensywny wzrost w zakresie zarządzania wierzytelnościami – wartość zakupionych wierzytelności w III kwartałach 2014 roku wynosi blisko 12 mln zł.
Wydarzenia w kraju
road Peak. Polscy himalaiści pierwsi na świecie zdobyli zimą Broad Peak – 12. szczyt świata. Ta znajdująca się w Karakorum na granicy Chin i Pakistanu góra ma wysokość 8051 metrów. Stanęli na niej Maciej Berbeka, Adam Bielecki, Tomasz Kowalski i Artur Małek. Kowalski i Berbeka zginęli schodząc ze szczytu.
Wydarzenia w spółce
W II kwartale Kancelaria Medius S.A. przeprowadza ofertę prywatną akcji serii C, z której spółka pozyskuje 1,2 mln zł., na dalszy rozwój.
Ponadto, spółka przeprowadza swoją pierwszą emisję obligacji serii A pozyskując 400 tys. zł. 13 czerwca 2013 roku odbywa się uroczysty debiut na rynku GPW Catalyst i pierwsze notowanie obligacji serii A.
Spółka otrzymuje dofinansowanie w ramach programu operacyjna gospodarka PO IG 8.2., kwotę 379 943,00 zł., na zbudowanie systemu do obsługi masowych wierzytelności. Wartość całego projektu wynosi 546 020,00 zł.
W IV kwartale Kancelaria Medius S.A. przeprowadza emisję obligacji serii B o wartości 2 mln zł.
Intensywny wzrost w zakresie zarządzania wierzytelnościami – wartość zakupionych wierzytelności wynosi 5,8 mln zł.
Wydarzenia w kraju
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 w Polsce i na Ukrainie. W czasie 15 meczy rozegranych w Polsce w ramach EURO 2012, na czterech stadionach kibicowało ponad 600 tysięcy osób a w trakcie turnieju, od 8 czerwca do 1 lipca, Polskę odwiedziło ponad 3 miliony kibiców ze 110 krajów.
Wydarzenia w spółce
Kancelaria Medius S.A. na przełomie I i II kwartału przeprowadza prywatną ofertę akcji serii B pozyskując od inwestorów 436 tys. zł.
13 czerwca 2012 roku Kancelaria Medius S.A., debiutuje na rynku GPW NC. Wzrost wartości akcji w czasie pierwszego dnia notowań wyniósł 30%. Spółka jest notowana pod skrótem KME.
Spółka pozyskuje strategicznych partnerów w zakresie wykupu portfeli wierzytelności z rynku finansowego.
Wydarzenia w kraju
Polska Prezydencja w Unii Europejskiej. 1 lipca Polska obejmuje przewodnictwo w Unii Europejskiej. Polska Prezydencja będzie się koncentrować na trzech strategicznych obszarach: integracji, bezpieczeństwie i otwartości.
Wydarzenia w spółce
Kancelaria Medius dokonuje znaczących wykupów portfeli wierzytelności z rynku finansowego, tj. mikropożyczek.
Zarządzający dokonują przekształcenia w spółkę akcyjną pod nazwą Kancelaria Medius S.A.. Kapitał założycielski wynosi 2 mln zł. Pierwszym Prezesem spółki zostaje Pan Michał Imiołek.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podejmuje uchwałę o emisji akcji serii B i debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych, rynek NewConnect.
Wydarzenia w kraju
Akcje GPW SA., zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych z siedzibą w Warszawie.
Wydarzenia w spółce
Kancelaria Medius dokonuje pierwszych zakupów wierzytelności z obrotu gospodarczego. Firma rozwija się bardzo dynamicznie, stale zwiększając portfolio obsługiwanych spraw windykacji wierzytelności na zlecenie.
Kancelaria Medius przystępuje do Polskiego Związku Windykacji.
Już teraz zarządzający wiedzą, że Kancelaria Medius nie będzie typową kancelarią prawną, lecz firmą finansową obsługującą wierzytelności.
Nieformalna decyzja o przekształceniu w spółkę akcyjną i debiucie na GPW NewConnect.
Wydarzenia w spółce
Polski sukces w Brukseli Jerzy Buzek przewodniczącym Parlamentu Europejskiego.
Wydarzenia w spółce
Obecny Prezes Zarządu Michał Imiołek dokonuje rejestracji działalności gospodarczej pod nazwą Kancelaria Medius. Firma w początkowej fazie skupia się na obsłudze prawnej Klientów korporacyjnych i indywidualnych oraz windykacji na zlecenie.
Firma | Kancelaria Medius S.A. |
Forma prawna | Spółka akcyjna |
Kraj siedziby | Polska |
Adres | ul. Babińskiego 69, 30-393 Kraków |
Telefon | +48 12 265 12 76 |
Internet | www.kancelaria-medius.pl |
sekretariat@kancelaria-medius.pl | |
Kapitał zakładowy | 23 105 165 PLN |
KRS | 0000397680 |
NIP | 6793070026 |
REGON | 12185740 |
Firma | Medius Collection S.L. |
Forma prawna | Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
Kraj siedziby | Hiszpania |
Adres | Paseo de la Castellana 167,1A izq., 28036 Madrid |
Telefon | +34 91 011 33 96 |
Fax | +34 91 011 33 96 |
Internet | www.mediuscollection.es |
administracion@mediuscollection.es | |
NIF | B87471348 |
Przedmiot działalności |
Zakup pakietów wierzytelności na terenie Hiszpanii, a także obrót wierzytelnościami |
Firma | Medius Office Collection s.r.o. |
Forma prawna | Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
Kraj siedziby | Republika Czeska |
Adres | Na Folimance 2155/15, 120 000 Praha, Vinohrady |
Telefon | +420 226 281 281 |
Fax | +420 226 281 281 |
Internet | www.mediuscollection.cz |
office@mediuscollection.cz | |
Spisová značka | C 233207 |
IČ | 01561910 |
Przedmiot działalności | Windykacja zakupionych historycznie pakietów wierzytelności na terenie Czech, a także obrót wierzytelnościami |
Firma | Medius Collection Mexico SA., de C.V. |
Forma prawna | Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
Kraj siedziby | Meksyk |
Adres | Andador Agustín Manuel Chavez 1, Exterior 1, Ciudad de Mexico |
Internet | www.mediuscollection.mx |
info@mediuscollection.mx | |
Kapitał zakładowy | 500 000 MXN |
NIF | 18070274062 |
Przedmiot działalności | Nabywanie i obsługa pakietów wierzytelności na terenie Meksyku, a także obrót wierzytelnościami |
ul. Mogilska 65, 31-545 Kraków
Tel.: +48 126 292 292
Tel.: +48 123 748 748
bok@trigon.pl
www.trigon.pl
Joanna Zdanowska Assets & Funds Audit sp. k.
ul. A. Mickiewicza 10/15,
23-204 Kraśnik
Tel.: +48 505 090 489
afask@afask.pl
www.afask.pl
Rynek wierzytelności to część rynku usług finansowych. Celem funkcjonowania rynku jest prowadzenie działań mających na celu upłynnienie należności podmiotów gospodarczych, a przedmiotem jego działalności są wszelkiego rodzaju wierzytelności. Rynek wierzytelności obejmuje windykację wierzytelności kupionych (własnych) oraz zleconych (inkaso). Brak płatności jednego dłużnika powoduje powstawanie łańcucha firm nieregulujących nawzajem swoich płatności, co utrudnia a czasem uniemożliwia prowadzenie działalności gospodarczej. W związku z powyższym, takie sytuacje mogą stać się barierą rozwoju gospodarczego.
Rynek wierzytelności od kilku lat stabilnie wzrasta niezależnie od koniunktury gospodarczej. Analizy rynku pozwalają na stwierdzenie, iż rynek w dalszym ciągu będzie się rozwijał, postawioną tezę potwierdzają też bieżące prognozy m.in. Instytutu Badań nad Gospodarką. Na optymistyczną tendencję na pewno wpłynęła nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dzięki której banki będą mogły łatwiej sprzedać prawa do ich własnych należności z tytułu kredytów i pożyczek innym instytucjom finansowym.
Niewątpliwie czynnikiem mającym wpływ na rozwój rynku wierzytelności jest zwiększone zainteresowanie różnych podmiotów sprzedażą wierzytelności. Banki, operatorzy telekomunikacyjni oraz przedsiębiorstwa użyteczności publicznej sprzedają portfele nieobsługiwanych kredytów, pożyczek i należności. Na zwiększenie zainteresowania sprzedażą wierzytelności na pewno ma wpływ zarówno poprawa jakości usług, jak i wizerunku wyspecjalizowanych firm windykacyjnych.
Zgodnie z raportem „Wielkość Polskiego Rynku Wierzytelności” na II kwartał 2017 roku przygotowanego przez Konfederację Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, zrzeszającą 13 największych przedstawicieli tego sektora, liczba obsługiwanych wierzytelności wyniosła 17,2 mln sztuk na koniec pierwszego półrocza 2017 roku. W porównaniu do II kwartału 2016 roku widoczny jest wzrost o 1,6 mln sztuk wierzytelności. Jednocześnie stanowi to zmianę nie przewyższającą średniego tempa wzrostu rok/rok, liczonego na koniec poszczególnych kwartałów, zaczynając od IV kwartału 2013 roku, wynoszącego 16,6%.
Na koniec września 2017 roku wartość obsługiwanych wierzytelności wyniosła 104,4 mld PLN, co jest wynikiem wyższym od uzyskanego w III kwartale 2015 roku o ponad 30 mld PLN. Rosnąca wartość portfeli sprzedanych do zarządzania długiem pokazuje obecny trend w sektorze bankowym, który dąży do poprawy jakości swoich portfeli kredytowych i wskaźników adekwatności kapitałowej.
Rynek usług windykacyjnych systematycznie przybiera na sile. Zastój gospodarczy sprawił, że problemy z płynnością finansową dotknęły wielu przedsiębiorców oraz konsumentów. W konsekwencji rynek windykacyjny staje się coraz bardziej dojrzały, obserwuje się poszerzenie zakresu świadczonych usług. Perspektywy branży są obiecujące.
Poniżej przedstawiamy nagrody i wyróżnienia naszej Spółki.
Diament Forbes 2018
I miejsce w woj. małopolskim
ZSE XI 2018
II ETAP Lider Komunikacji Online
ZSE X 2017
II ETAP Złota Strona Emitenta
Gepardy Biznesu 2016
Województwa Małopolskiego
ZSE IX 2016
II ETAP Złota Strona Emitenta
ZSE VIII 2015
III ETAP Złota Strona Emitenta
Kontakt dla prasy/mediów