Diament Forbes 2018
I miejsce w woj. małopolskim
Maksym Wójcik
Prezes zarządu
Absolwent prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończył również studia podyplomowe na uniwersytecie ekonomicznym we Wrocławiu oraz uzyskał tytuł MBA Polskiej Akademii Nauk / Woodbury Business School.
W latach 2005-2011 odpowiedzialny za procesy windykacyjne Banku AIG Bank Polska S.A., obejmujące wszystkie aktywności operacyjne, m.in. takie jak działalność call center, windykację terenową ale też zaprojektowanie i implementację procesów masowej windykacji prawnej umożliwiającej nadzór nad prowadzeniem jednocześnie ponad kilkuset tysięcy postępowań sądowo-egzekucyjnych. W latach 2011-2018 obejmował stanowisko Dyrektora Departamentu Windykacji Prawnej i Z-cy Dyrektora Pionu Windykacji w Santander Consumer Bank S.A. W tym czasie był odpowiedzialny m.in. za zaprojektowanie i wdrożenie procesów sprzedaży portfeli wierzytelności zabezpieczonych i niezabezpieczonych. Członek Komitetu Ryzyka Banku oraz Komitetu Kontroli Kosztów, uczestnik strategicznych projektów Banku, w tym komitetów sterujących projektów sekurytyzacji portfeli regularnych. Na przestrzeni lat 2018 i 2019 pracował w firmie Hoist Polska Sp.z o.o. Gdzie był odpowiedzialny za wsparcie w przeprowadzeniu strategicznego dla rozwoju i obecności Spółki w Polsce, projektu przejęcia aktywów od jednej z największej w Polsce firm windykacyjnych i powiązanych z nią funduszy sekurytyzacyjnych oraz za operacyjne przygotowanie Spółki do zmiany organizacyjnej. Od 2020 roku w IPOPEMA TFI S.A. pan Maksym był odpowiedzialny za współpracę i nadzór nad Zarządzającymi funduszy sekurytyzacyjnych w zakresie realizowanej strategii windykacyjnej, za inicjowanie i autoryzację zmian procesowych oraz prowadzenie strategicznych projektów związanych z przejętymi przez IPOPEMA TFI S.A. w zarządzanie funduszami sekurytyzacyjnymi po Lartiq TFI S.A.
Jakub Rajchman
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Absolwent Politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończył również studia podyplomowe z dziedziny finansów i bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Pomiędzy 2006 a 2010 pracował w AIG Banku Polskim SA, gdzie zarządzał procesami zarówno windykacji wewnętrznej (call center, windykacja terenowa, korespondencja windykacyjna) jak i zewnętrznych. Budował i wdrażał strategie windykacyjne dla procesów w jednym z liderów rynku Consumer Finance. W latach 2010-2018 zarządzał procesami windykacyjnymi oraz ryzykiem w Santander Consumer Bank. W Lartiq TFI S.A gdzie pracował od połowy 2018 do końca 2019 roku był odpowiedzialny za przeprowadzenie analizy sytuacji Funduszy Sekurytyzacyjnych zarządzanych przez TFI, przygotował i przeprowadził plan naprawczy dla funduszy, polegający na zmianie podmiotu zarządzającego i wzmocnienie bieżącego nadzoru nad pracą serwiserów. Początkowo na samodzielnym stanowisku menadżerskim, później budując komórkę w TFI dedykowaną zarządzaniu funduszami sekurytyzacyjnymi i stając na jej czele, przeprowadził część funduszy NSFIZ przez proces zmiany podmiotów zarządzających doprowadzając do stabilizacji wycen i odzysków, przy jednoczesnym zadbaniu o bezpieczną działalność pozostałych funduszy sekurytyzacyjnych.
Był również członkiem zarządu odpowiedzialnym m.in. za obszar nadzoru nad funduszami sekurytyzowanymi.
Z początkiem 2020 roku pan Jakub związał się z Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych IPOPEMA TFI S.A. gdzie początkowo obejmował stanowisko Dyrektora ds. Sekurytyzacji, a następnie Dyrektora Departamentu Funduszy Sekurytyzacyjnych.
Włodzimierz Bieliński
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Jest absolwentem Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. W 1999 roku uzyskał tytuł International MBA z wyróżnieniem w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej w ramach programu prowadzonego wspólnie z London Business School, HEC Paris i NHH Bergen. Ukończył wiele kursów i szkoleń.
W latach 1999-2004 pracował w dziale konsultingu warszawskiego biura Arthur Andersen, realizując projekty z zakresu analizy i wdrożenia systemów informatycznych głównie dla klientów z sektora finansowego i telekomunikacyjnego. W latach 2004-2006 był menedżerem odpowiedzialnym za rozwój biznesu Andersen Business Consulting na rynku ukraińskim. Od 2006 roku pracował na stanowisku doradcy zarządu Eurokredytu, największego pośrednika kredytowego na Ukrainie, odpowiadając za projekty strategiczne, w tym ekspansję na sąsiednie rynki i M&A.
Od kwietnia 2009 pracował w Grupie PZU kolejno na stanowiskach Dyrektora ds. Planów Międzynarodowych, następnie Dyrektora ds. Inwestycji Strategicznych, a potem Dyrektora Biura Inwestycji Strukturyzowanych (BIS). Jako dyrektor BIS nadzorował i realizował inwestycje w zakresie portfeli własnych PZU: długu korporacyjnego, akcji długoterminowych, private equity. Zarządzał FIZ AN BIS1 i BIS2. Realizował transakcje finansowania LBO, project finance, nabycia obligacji bądź dużych pakietów akcji spółek nienotowanych i notowanych na WGPW, w różnych branżach, m.in. windykacyjnej. Zajmował się projektami M&A.
Od kwietnia 2016 poza Grupą PZU, był Wiceprzewodniczącym i Członkiem Rad Nadzorczych uzdrowisk z portfeli BPS TFI, w latach 2020-2022 doradzał przy funduszach Ipopema TFI. Prowadzi działalność doradczą w zakresie dużych inwestycji finansowych, a w ramach spółki Albaluna Investments zajmuje się doradztwem związanym z rynkiem nieruchomości komercyjnych, w szczególności magazynowych.
Włodzimierz Bieliński jest członkiem organów zarządzających i nadzorczych lub wspólnikiem:
Kancelaria Medius S.A. w restrukturyzacji – wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
Albaluna Investments sp. z o.o. – członek zarządu i wspólnik,
Tricity North sp. z o.o. – członek zarządu,
Resovia West sp. z o.o. – członek zarządu,
LM1 SPV sp. z o.o – członek zarządu,
LM2 SPV sp. z o.o. – członek zarządu,
LM3 SPV sp. z o.o. – członek zarządu.
Włodzimierz Bieliński był członkiem organów zarządzających i nadzorczych lub wspólnikiem:
Vortex Energy SA – niezależny członek Rady Nadzorczej do stycznia 2023,
Smartspark Fund sp. z o.o. w likwidacji – wspólnik, spółka wykreślona z KRS,
Ai-Petri sp. z o.o. w likwidacji – wspólnik, spółka wykreślona z KRS.
Tomasz Łuczyński
Członek Rady Nadzorczej
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskał tytuł magistra języka niemieckiego i języka angielskiego. Ukończył kurs w Centrum Prawa Niemieckiego i Prawa Europejskiego, gdzie uzyskał świadectwo ukończenia studiów prawa niemieckiego i prawa europejskiego. Ukończył z wyróżnieniem kurs w Brytyjskim Centrum Prawa Angielskiego i Prawa Europejskiego, gdzie uzyskał świadectwo ukończenia studiów prawa angielskiego i prawa europejskiego. Ukończył kurs w Centrum Prawa Francuskiego i Prawa Europejskiego, gdzie uzyskał świadectwo ukończenia studiów prawa francuskiego i prawa europejskiego. Uzyskał Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu organizowanego przez GPW w Warszawie. Bogate doświadczenie biznesowe uzyskał jako członek rad nadzorczych, w tym w następujących spółkach publicznych notowanych na rynku podstawowym GPW w Warszawie: Optimus S.A., Vistula S.A., PKM Duda S.A., Pepees S.A., Unimil S.A., Foksal NFI S.A., Rubicon Partners S.A. oraz w następujących firmach inwestycyjnych: Opoka TFI S.A., Amathus TFI S.A., Dom Maklerski Navigator S.A. Pełni nadal funkcję członka organów zarządzających lub nadzorczych albo wspólnika w następujących spółkach: Łuczyński i Wspólnicy Sp.k., Rubicon Partners S.A., Rubicon Partners Corporate Finance S.A., Alfa Dom Maklerski S.A., Archicom Polska S.A. i Polmet Recykling S.A.
Grzegorz Pilch
Członek Rady Nadzorczej
Absolwent wydziału zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Posiada 30 letnie doświadczenie na rynku kapitałowym w tym ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządach i radach nadzorczych spółek giełdowych. Rozpoczynał w roku 1993 jako licencjonowany makler papierów wartościowych w Domu Maklerskim Trigon SA, następnie w latach 1999-2008 wiceprezes zarządu Alma Market SA, a ostatnie 12 lat (do roku 2020) jako prezes zarządu VRG SA.
Aktywnie działa w stowarzyszeniu Sterling Angels, które jest platformą integrującą środowisko Aniołów Biznesu.
Obecnie jest niezależnym członkiem Rad Nadzorczych w spółkach Novavis Group SA oraz Kancelaria Medius SA w restrukturyzacji (został powołany w skład Rady Nadzorczej po rozpoczęciu procesu restrukturyzacji). Jednocześnie od ponad 12 lat jest członkiem Rady Nadzorczej spółki Instal Kraków SA. Wcześniej pełnił również w tej spółce funkcję przewodniczącego komitetu audytu.
Janusz Bielawski
Członek Rady Nadzorczej
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie na Wydziale Ekonomii.
Pomiędzy 1995 a 1997 pracował w BPH S.A. jako inspektor ds. kredytów na działalność gospodarczą. Następnie na rok objął stanowisko Finance & Administration Manager w PEPSICO POLAND Sp. z o.o., gdzie zajmował się realizacją i nadzorem nad obowiązującymi w Firmie procedurami, opracowywaniem i kontrolą budżetu oraz pracy działu księgowo-finansowego, jak również raportowanie na potrzeby centrali w kraju i zagranicą.
W latach 1998 a 2002 był członkiem Zarządu oraz Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w PIA PIASECKI SA, firmą która świadczy usługi budowlano-montażowe oraz deweloperskie.
Pełnił obowiązki Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego spółki akcyjnej Telefonia Brzeska SA w latach 2002 do 2003.
Pomiędzy 2004-2017 pracował w Grupie Kapitałowej Armatura Kraków S.A. gdzie od 2014 pełni obowiązki Wiceprezesa Zarządu i odpowiada za współtworzenie strategii finansowej i operacyjnej Grupy, budowę, koordynację i nadzorowanie realizacji planu finansowego, systemów budżetowania z zachowaniem płynności finansowej oraz działów finansowego, księgowego jak i kontrolingu.
W 2017 założył i jest właścicielem CONFIN (Consulting Finansowy) świadczącej usługi doradztwa finansowego.
Co najmniej dwóch członków rady nadzorczej spełnia kryteria niezależności wymienione w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się brakiem rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.
Firma | Kancelaria Medius S.A. |
Forma prawna | Spółka akcyjna |
Kraj siedziby | Polska |
Adres | ul. Babińskiego 69, 30-393 Kraków |
Telefon | +48 12 265 12 76 |
Internet | www.kancelaria-medius.pl |
sekretariat@kancelaria-medius.pl | |
Kapitał zakładowy | 23 105 165 PLN |
KRS | 0000397680 |
NIP | 6793070026 |
REGON | 12185740 |
Firma | Medius Collection S.L. |
Forma prawna | Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
Kraj siedziby | Hiszpania |
Adres | Paseo de la Castellana 167,1A izq., 28036 Madrid |
Telefon | +34 91 011 33 96 |
Fax | +34 91 011 33 96 |
Internet | www.mediuscollection.es |
administracion@mediuscollection.es | |
NIF | B87471348 |
Przedmiot działalności |
Zakup pakietów wierzytelności na terenie Hiszpanii, a także obrót wierzytelnościami |
Firma | Medius Office Collection s.r.o. |
Forma prawna | Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
Kraj siedziby | Republika Czeska |
Adres | Na Folimance 2155/15, 120 000 Praha, Vinohrady |
Telefon | +420 226 281 281 |
Fax | +420 226 281 281 |
Internet | www.mediuscollection.cz |
office@mediuscollection.cz | |
Spisová značka | C 233207 |
IČ | 01561910 |
Przedmiot działalności | Windykacja zakupionych historycznie pakietów wierzytelności na terenie Czech, a także obrót wierzytelnościami |
Firma | Medius Collection Mexico SA., de C.V. |
Forma prawna | Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
Kraj siedziby | Meksyk |
Adres | Andador Agustín Manuel Chavez 1, Exterior 1, Ciudad de Mexico |
Internet | www.mediuscollection.mx |
info@mediuscollection.mx | |
Kapitał zakładowy | 500 000 MXN |
NIF | 18070274062 |
Przedmiot działalności | Nabywanie i obsługa pakietów wierzytelności na terenie Meksyku, a także obrót wierzytelnościami |
ul. Mogilska 65, 31-545 Kraków
Tel.: +48 126 292 292
Tel.: +48 123 748 748
bok@trigon.pl
www.trigon.pl
Joanna Zdanowska Assets & Funds Audit sp. k.
ul. A. Mickiewicza 10/15,
23-204 Kraśnik
Tel.: +48 505 090 489
afask@afask.pl
www.afask.pl
Poniżej przedstawiamy nagrody i wyróżnienia naszej Spółki.
Diament Forbes 2018
I miejsce w woj. małopolskim
ZSE XI 2018
II ETAP Lider Komunikacji Online
ZSE X 2017
II ETAP Złota Strona Emitenta
Gepardy Biznesu 2016
Województwa Małopolskiego
ZSE IX 2016
II ETAP Złota Strona Emitenta
ZSE VIII 2015
III ETAP Złota Strona Emitenta
Kontakt dla prasy/mediów